Né dans les prisons américaines avant de devenir un phénomène dans le New York noir et gay des années 1980, le Voguing se dance, se transe.

Briller le temps d'un Ball se travaille et la compétition semble impitoyable dans cet univers de strass et de paillettes. Transcender son identité nécessite en effet beaucoup d'ardeur et Voguer c'est avant tout embraser la foule de son extravagante unicité. Faire la démonstration du pouvoir des attitudes tout en exécutant le geste juste, celui qui permettra une victoire écrasante en finale d'un battle puis la consécration. Car la grande majorité des Voguers aspire à devenir Legendary...

Si certains ne retiendront du Voguing que l’aspect esthétique, la revendication générale ne saurait être uniquement artistique. Dans une société où la représentation du glamour et du chic est encore l'apanage des blancs et des riches, la communauté s’empare de ce qui lui est trop rarement accessible, entre cannibalisme culturel et résistance.

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Originating in American prisons before becoming a phenomenon in the black and homosexual New York of the 1980s, voguing is a dance combining angular and rigid body movements to poses inspired by the models of fashion magazines, including the famous Vogue. The story goes that prison guards distributed women's magazines to inmates in which the stripped models were supposed to allow them to have some “good time”. The gay prison population, not so aroused by these girls on glossy paper, began to enjoy itself by imitating the poses of the models on the front page, thus developing the art of posing, the ancestor to voguing.

As a way to escape, voguing has quickly exceeded its status of entertainment to establish itself as a positive way to assume one’s body and sexuality in a world unfavorable to difference. Inspired by African tribal roots and then by the sounds of house music, the movement acts as an outlet for the dull violence experienced by homosexual, black and Latin American communities. For the thousands of dancers it has federated, voguing is a refuge to rejoice beyond discrimination of gender, race or class.

While interest in the phenomenon declined in the 1990s, a new generation of performers was preparing for its revival in underground circles and brings it back to the media scene.

Le défilement des images s'effectue horizontalement, de gauche à droite

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